jag tappar andan och du vinner.


kvällsmedicinerna ligger i magen och balkongdörren står vidöppen. det är lugnt och fint här hemma. jag har lagat ordentligt käk och sen diskat. tänker att jag hädanefter alltid ska äta vid köksbordet - för att få ytterligare lite rutin på vardagen. annars sitter jag som en krok i soffan och häver in maten. och idag fixade jag t.o.m. efterrätt; galiamelon och keso. helt fantastiskt.

i morgon står dammsugning på schemat och eventuellt kan jag knipa en tid i tvättstugan. bara för att hålla mig sysselsatt. är trött på att fastna i tankenätet och sen inte kunna ta mig därifrån. jag är väldigt trött på ångestmonster och äckel. det finns så att det räcker och blir över här hemma.

och ja - resten av kvällen ska jag ägna mig åt soffhäng och sårvård. och självklart mys med sirikatten. hon ska få sig lite godis och sen hoppas jag på att hon vill joina mig i soffan.

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är duktig du!! :)

KramKärlek

2011-05-30 @ 22:22:52
URL: http://www.fenix.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0