jag sprudlar av lycka.


skulle inte vilja påstå att jag har piggnat till direkt. trots tusen kaffe och hundra tobak. men orka. faktiskt - jag orkar inte bry mig.

tänker på förra sommaren och får obehagskänslor i hela kroppen. i flera dygn i sträck levde jag bara på öl och alla möjliga piller. ingen sömn och ingen mat. det slank visserligen ner lite kaffe då och då.
och vi vet ju alla hur det slutade. poliseskort till psykakuten. några ambulansåk och magpumpningar. jag var tjenis med hela iva-personalen. jag fick en maffig lårkaka - jag blev nerbrottad och sen fastspänd på en bår i ambulansen. mitt i all panik berättade jag om livet för en ambulanssjukvårdare och jag minns att hon grät. sen hittades jag medvetslös och sönderpillrad på en gräsmatta av några random människor.
och allt känns som en dålig film. tills jag bestämde mig för att frivilligt lägga in mig på psyk - igen. jag vet inte om det var då jag gav upp - eller om jag istället började kämpa.

nä. det här blev ju inget peppande inlägg. haha. så typiskt mig. jag lever ju och har tak över huvudet - jag borde vara lycklig. jisses, vad lycklig jag är. jag sprudlar och skrattar i timmar varje dag. och jag ljuger.

Kommentarer
Postat av: Rickard

Vet du Jackie. Vi tycker om dig. Massor :)

Ha en underbar vadsomhelstdag. Lycka är ju faktiskt bara en av alla olika tillstånd. Fan. Så länge man känner nått. Glädje, besvikelse, ångest, lycka, irritation, vemod. Ja det får vara vad som. Huvudsaken är ju att man känner nått iaf. Då vet man ju att man lever. Typ ;)



Kram!!!

2011-05-21 @ 13:28:53
Postat av: Rickard

Vet du Jackie. Vi tycker om dig. Massor :)

Ha en underbar vadsomhelstdag. Lycka är ju faktiskt bara en av alla olika tillstånd. Fan. Så länge man känner nått. Glädje, besvikelse, ångest, lycka, irritation, vemod. Ja det får vara vad som. Huvudsaken är ju att man känner nått iaf. Då vet man ju att man lever. Typ ;)



Kram!!!

2011-05-21 @ 13:31:05
Postat av: Nicole

jag minns oxå hon som grät över ditt liv. jag satt ju där fram i ambulansen och pratade med föraren. minns hur ni båda grät när de släppte av oss på akuten. hon var fin den där kvinnan, hon ville inte lämna dig. som tur är har vi det bättre den här sommaren (som inte riiiktigt har kommit än). jag ska ta hand om dig så länge du lever, och hur du än kom till akuten förra sommaren var jag med varje gång och kommer alltid vara. du är en av de vackraste i mitt liv och jag älskar hur bestämd du är och din nolltolerans på sprit och piller. visar bara hur stark du är! /din olyckssyster

2011-05-21 @ 15:05:07
URL: http://nicole-ejnarsson.blogspot.com/
Postat av: Maria

Men fina hjärtat... Låter som du gjort ett bra val att vara nykter!

Kan inte direkt varit ett bra och lyckligt liv.. snarare jävligt hårt!

KRAMAR! <3

2011-05-21 @ 18:22:09
URL: http://www.fenix.bloggplatsen.se
Postat av: Lo

Vi har aldrig träffats men jag tycker om dej utifrån det jag ser på bloggen.

Ge aldrig upp.

2011-05-24 @ 03:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0