easy as pie.


ordningen här hemma är easy.
har dammsugit, bytt kattlådan, rensat i skafferiet och lagat lunch. det flyter på. en och annan kaffe har det blivit också. jag älskar den här tryggheten.
utanför lockar inte alls. och jag vet inte vad jag tycker om det. ärligt. jag trivs att bara vara instängd här hemma. och är det dåligt. ska jag ha dåligt samvete över det. gah. jag vet inte.
det känns bra - så bra det bara kan kännas. och det är väl det jag ska sträva efter. men det dåliga samvetet knackar ständigt på dörrar, väggar och möbler. ett kaotiskt eko.

kvar att göra är att skura toalett och handfat. lätt som en plätt.
men be mig inte att lämna tryggheten. det är så förbannat komplicerat. jag kan inte förklara med ord. men ni som vill får gärna låna min verklighet. det skulle nog hjälpa er att förstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0