puckot jag har varit ute i solen. igen.


att avsluta en svettig dag med en sval dusch är verkligen fantastiskt.

men självklart har jag bränt mig i solen (igen) - så huder bränner trots en svalkande dusch. men jag har enbart mig själv att skylla. jag glömmer liksom bort att smörja in mig med solskydd - för jag tänker ju att jag trivs bäst i skuggan och inte kommer vistas särskilt mycket i solen. men ja, solen är rätt svår att undvika molnfria och soliga dagar som denna.
tur i oturen är väl att jag har pappas pigment - så jag blir brun snabbt och jag har rätt svårt att bränna mig. alltså - riktigt bränna mig. jag blir röd - men sen brun dagen efter. ah - skit samma.

jag har planterat några skott och pysslat lite med mina krukväxter. de kräver mycket omsorg och jag kan inte strunta i dem. då får jag dåligt samvete - de känns som levande varelser (och det är de ju på ett sätt), så jag måste ju se till att de har det bra.

i morgon ska jag bara vara hemma. ska försöka att bara ta det lugnt; läsa, dricka kaffe och umgås med sirikatten. jag är så såsig i huvudet och behöver ta igen mig. plus att jag inte bör vistas utomhus med min solbrända/solskadade hud. inte ens jag är så dum.

nu en kopp koffeinfritt kaffe och lite tv. sen runt klockan 22.00 tar jag dagens sista mediciner och hoppar ner i sängen - tillsammans med snuset, boken och katten.

Kommentarer
Postat av: Maria

Du låter lite som jag det med dåligt samvete för att de lever. Om jag har en krukväxt som är mer död än levande så får jag typ ångest om jag slänger den för den delen som lever kanske undrar varför den inte duger.

Jobbigt det där



kramkärlek

2011-06-06 @ 23:54:19
URL: http://www.fenix.bloggplatsen.se
Postat av: Nina

Du är inte dum, du är underbar!

Så jobbigt med brännan. Något av

det värsta jag vet är att bränna mig,

inte för att jag ofta ser solen....

Du är bäst!

<3 <3 <3

2011-06-07 @ 10:05:41
URL: http://morbida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0