och ångesten. alltid ångesten.


var tvungen att lägga mig i soffan under filten och blunda hårt. har så mycket oro och ångest i kroppen - ingenting tycks fungera idag. jag kan inte hantera övergreppen. jag kan inte hantera mig själv. det blir alldeles för mycket alldeles för ofta nuförtiden.

men i morgon psykolog och jag försöker redan nu våga vara ärlig. jag vill sluta låtsas vara balanserad. det finns ju inte i min värld överhuvudtaget. jag är kaos, isolering och självskadande. inga rosa moln. inget lugn.

och patetisk. så patetisk.

jag minns att min förra läkare ordinerade promenad i skogen vid ångest. jag berättade för henne att jag nästintill alltid har ångest tjugofyrasju. hon tyckte fortfarande att jag skulle ta en promenad. så ja - antar att jag får promenera runt i skogen hela dagarna långa. läkarens ordination. jävla skitkärring. brinn upp och dö, tack.

och kaffe. starkt kaffe.

Kommentarer
Postat av: Maria

Usch vad jag känner igen det där.. försöker sova för att slippa känna



Vad har vi gjort för att förtjäna detta helvete?



Pepp&Kärlek!

2011-06-16 @ 13:58:45
URL: http://yamas79.blogspot.com/
Postat av: Wiilow [foto tankar känslor]

Den där jävla ångsten och smärtan du bör inom dig, jag känner så väl igen den.



Det du råkat ut för finns inga ord för mer än förjävligt.

Var ärlig - det är det bästa men svårt och jobbigt...



Skogen kan vara bra i bland det tycker jag, men hallå inte som hon sa. Vissa läkare borde själva få känna hur det är att ha ångest jämt..



Kram och styrka till dig



2011-06-17 @ 02:13:54
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Du är inte patetisk, det får du inte tro! Jag vet att du är en unik människa, en fantastisk individ och en härlig vän. Glöm inte det!

2011-06-17 @ 17:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0