a pill to make you numb. a pill to make you dumb.


alltså my god. den nya läkaren på öppenpsyk är ju en dröm. jag fick en hel timme med honom - den förra läkaren gav mig max tio minuter sen skickade hon hem mig med ett recept på en medicin jag inte visste något om. jävla äckelkärring.

iaf - han förstod inte varför jag fortfarande bara åt 20 mg paroxetin, eftersom det är en så låg dos och behöver trappas upp. jag ska börja trappa upp den, för att sen (förhoppningsvis) kunna "klara mig" på 40-60 mg.
sen fick jag seroquel som är stämningsstabiliserande och som ska hjälpa mot mina sömnproblem/mitt svängande humör/min ångest. ska börja på 100 mg och sen öka långsamt.

vi pratade en del om övergreppen och mina flashbacks. det var skittufft - men han gav ett sånt tryggt intryck, så jag vågade öppna de stänga dörrarna litegrann.
och han tyckte absolut att vi skulle ses igen om tre veckor igen (vilket den tidigare läkaren totalt sket i - jag fick max en telefontid, ingen uppföljning) för att se hur den nya medicinordinationen fungerar.

han funderade också på om jag kanske har emotionell instabil personlighetsstörning (också kallad borderline). överhuvudtaget så har jag inte fått göra någon utredning på något sätt - så vi får se hur det blir med det. men borderline är ju verkligen en slask-diagnos och jag tror alla kan ha en släng av det. men men.

om femton minuter ska jag ta min två-medicin och sen gå hem till finingen nicole och min gudson frank. det är fina grejer ska ni veta.

Kommentarer
Postat av: fia.

Hoppas Seroquel funkar för dig! Kram!

2011-06-03 @ 14:11:59
Postat av: Maria

Underbar läkare det där! Vad glad jag blir för din skull!!!

Ska du utredas för EPS/borderline?

2011-06-03 @ 14:35:10
URL: http://fenix.bloggplatsen.se/
Postat av: Josefine R

Fy fan så bra! Jag blir så jävla glad att du äntligen fått träffa en bra läkare!



Och du har ju rätt om borderline. Med lite god vilja kan man diagnostisera alla med det. Hoppas du får en ordentlig utredning om det är det du vill ha!



<3

2011-06-03 @ 17:05:06
Postat av: Nina

Så glad jag blir över din nya läkarkontakt! Finns det någon människa som aldrig har varit känslomässigt instabil? De brukar sätta den på de flesta, gärna de som är födda på 80-talet, som någon gång har skadat sig, som någon gång druckit för mycket eller har tagit droger..... Det är faktiskt en svår diagnos med många kriterier. Det värsta är att människor använder "Borderline" eller "p-störd" som nedlåtande skällsord. Ursäkta den lååååånga kommentaren. Jag går i gång på sådant...

Massa kärlek, kramar och choklad!

2011-06-03 @ 17:46:57
URL: http://morbida.blogg.se/
Postat av: Nicole

har varit fint att ha dig här! <3

2011-06-03 @ 19:06:26
URL: http://nicole-ejnarsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0