som om att jag vore bakfull.


vilken långsam och trött dag det här har varit. jag har inte ens orkat klä på mig några kläder.
men jag tror att det beror på att jag tog mina sömnmediciner så sent. eller tidigt. runt klockan 03.00.
då kom jag och nicole hem från metropol. det var en fin kväll. den innehöll tusen saker. alltifrån backstage-häng, slagsmål med glasflaskor, lite dans och djupa diskussioner.
jag fick ångest av musiken de spelade. basen gjorde så att hjärtat började rusa och jag kallsvettades. men jag vägrade förlora mot ångest-fanskapet. och jag vann. jag skrattade mycket och jag pratade med många trevliga och okända människor.
och självklart var jag spiknykter. halleluja.

min antidepressiva medicin verkar fungera nu. jag känner av effekterna och jag gillar det. jag har inte lika svårt för sociala sammanhang som jag hade förut. jag vågar ta plats och är inte lika paranoid längre.
häromdagen gjorde jag något jag aldrig har vågat göra förut; jag betalade två snusdosor med åttiofyra stycken enkronor. jag blev inte stressad - utan stod där framme vid kassan och räknade mina mynt. jag gav fan i de sura gubbarna som stod bakom mig i kön. suckandes och stampandes.

imorgon är det fredag igen. ingen psykolog förrän nästa vecka. men blåsa plus antabus på morgonen. eventuellt blir det gymmet också.
tänkte försöka tvätta också. innan det blir en stor jävla tvätthög. tvättar hellre oftare och då mindre tvätt.

nu ska jag ta ett bad. ta med mig min korsordstidning och ligga bland allt skum och bara ha det bra.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Wow! Massa positivt ju! Vad underbart! Älskade avsnittet med enkronorna ;) Det hade nog inte ens jag vågat mig på! kram på dig!

2011-01-06 @ 23:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0