soffan och jag.


åh. en sådan långsam lördag. i love it!

varvat soffhäng med städning och matlagning.
har skurat en plastmatta, bytt kattlådan och diskat. druckit kaffe, dammsugit och skurat toaletten. torkat hallgolvet, bäddat sängen och skrivit en inköpslista.
precis sådant som håller ångest och panik borta.

sirikatten löper fortfarande. men hon har faktiskt legat och sovit på badrumshyllan nästan hela dagen. hon håller sig oftast undan när jag tar fram dammsugaren - så hon låg väl kvar där sen när städningen var över.

igår kväll läste jag ut min bok - så jag har noga valt ut en ny bok att börja läsa sen när det är läggdags. har lagt boken så vackert på hyllan i sängbordet.

natten har varit frusen - jag vet inte riktigt varför. men någon gång framåt morgonen gick jag till soffan och hämtade den varma fleecefilten och la den mellan mig och täcket. sen sov jag gott.
men huvudvärken har inte gett med sig. sen klamrar sig fast - trots mycket vatten, mat och värktabletter.

har tagit med mig datorn till soffan, så det är tv och dator på samma gång.
plus snuset och ett glas saft.
så tänker jag fortsätta min lördagkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0