god morgon.


vaknade alldeles för tidigt idag, klockan 07.00, och sen kunde jag inte somna om.
så det fick bli att sträcka sig efter boken; sara stridbergs darling river, skitbra. jag älskar stridsbergs böcker.
jag läste ut det sista i den boken och sen blev det till att börja på finns inte på kartan av carin hjulström. en 25-årspresent. läste det första kapitlet och sen hade jag inte ro i kroppen till att ligga kvar i sängen.

siri gick runt och pep i lägenheten och jag märkte ganska snabbt att ingen av hennes två favoritråttor syntes till någonstans. så det var bara att gå på råttjakt.
en hittade jag långt in under soffan. och nu är siri för stor för att komma under själv, så det fick bli att dra ut ena delen av soffan och plocka fram råttan.
då var det en råtta kvar. och jag kollade de vanliga platserna; under badkaret/i avloppsbrunnen, handfatet, badkaret och i toalettstolen. men ingenstans.
kollade igenom tvättkorgen - och där låg den. katten nöjd och jag nöjd.

nu blir det att göra en kopp kaffe och så ska mysbyxorna åka på.
härliga lördag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0