fett hår och kaffe.


dagen har varit riktigt långsam. på gott och ont.
men det har varit skönt att bara vara hemma. drog runt i pyjamasen till kanske för en timme sen. fantastiskt. lägg till lite smutsigt hår och oborstade tänder. kan inte bli bättre. en hygienisk fredag.

har iaf dammsugit lägenheten. dammråttorna hade börjat utveckla lungor och grejer tror jag. på vissa ställen var de gigantiska. hur fan kan de växa så otroligt på bara en vecka egentligen.
tog tag i det där med hygienen förut också. en lång varm dusch och sen en omgång med tandborsten. känner mig som en ny människa litegrann. men drog på mig myskläder - är ju ändå fredag.

imorgon ska jag försöka ta mig till willys. mina glödlampor verkar vilja dö samtidigt här hemma.
mest saknar jag att ha spotlighten tänd här ovanför skrivbordet. gillar inte skumt ljus när jag knapprar dator.

och kaffet har jag lyckats dra ner på rejält. drack precis dagens tredje kopp.
och om jag känner mig själv rätt så kommer det iaf bli en kopp till innan jag går och lägger mig. jag tror att jag tristess-dricker kaffe här hemma ibland. bara för att sysselsätta händerna. men bättre än att röka kan en väl använda som försvar. om en nu vill försvara sig. och det vet jag inte om jag vill.
jag gillar ju mitt kaffe.

och slutligen;
ros till apolivas fantastiska duschcreme som jag fick av storasystern i julklapp.
ris till nästäppan som klamrar sig fast.

Kommentarer
Postat av: moster A

det är så jätte roligt att du börjar må bättre. Det syns på dina senaste bloggar. Härligt kämpa på livets kamp mot livets små helveten. superkram

2011-01-21 @ 21:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0