att hitta tillbaka och sen fortsätta framåt.


förkylningens täta dimma och dis börjar lätta. rösten är väl fortfarande lite skrapig. men ingen feber och jag är så mycket piggare.
hoppade dock psykologen idag. och kruxet med hur jag skulle få mina mediciner delade löste sig galant. fick gå ner till psyk.rehab här i hulsfred och hämta en dosett.
och det var skönt att komma ut på en promenad. visserligen sa ryggen ifrån ganska snabbt. men jag tänker att så fort jag kommer igång med min antabus igen, så kommer den vänja sig vid längre promenader.

och efter att jag fått min dosett så gick jag hem till nicole. finaste syster har äntligen fått egen lägenhet och jag gick dit för att hålla henne sällskap (plus kolla in pläjset) när hon packade upp.
hjärtat tar flera hopp när jag ser på henne nu för tiden. hon är så glad och hon har fått tillbaka den energi som påverkar henne (och mig) så positivt. den glädje som hon borde få känna ständigt. jag hoppas att den är här för att stanna. hon är värd allt det vackraste och tusen därtill.

jag vill inte riktigt stänga ner och lägga mig för att sova. har verkligen saknat den energi och positivitet som jag inte orkat fånga de dagar jag varit förkyld.
jag har nog inte riktigt förstått att de små saker som utgör min vardag påverkar mig så pass som de gör. jag är fortfarande sjukskriven och jag är fortfarande "sjuk" - men ändå så har jag mina rutiner och vardagliga måsten som håller mig ovanför ytan.
och det är ju de sakerna som ska föra mig framåt - mot de mål och drömmar jag har. börja studera igen, kanske få jobb - bara orka stå ut och stå upp för den jag är. orka stå upprätt trots min gigantiska ryggsäck. hitta tillbaka till den respekt jag en gång hade för mig själv. kärleken till mig själv. allt det där, ni vet vad jag menar.

nu ska jag ta fram det rosa anteckningsblocket och fortsätta skriva av mig där.

Kommentarer
Postat av: maria

♥♥♥

2011-01-14 @ 23:43:56
Postat av: Ulrika

Det kommer du göra. Jag har inte känt dig länge, känner dig egentligen inte alls, men jag har läst dina inlägg och de blir bara mer och mer positiva, hoppfulla och alltfler blir fyllda med en tro på framtiden. Jag blir glad av att läsa det, jag är glad att jag "mött" dig <3

2011-01-15 @ 08:46:51
Postat av: Nicole

tack gull. snart kommer lycka till oss båda två i form av en frank. du får en gudson och jag får min efterlängtade son. han kommer ändra våra liv till det positiva för evigt. puss

2011-01-15 @ 16:20:15
Postat av: Peyton2315

I found all information to be intriguing and motivational. It was meant for me to find this website without even having any intention of looking for subjects in this area.

2011-05-04 @ 11:03:25
URL: http://peyton2315.blog366.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0