trala la la.


åh. nu kom till snön tillbaka. jag som hade smygbörjat med vårskor och allt. så typiskt.
men samtidigt blir det så mjukt och tyst med snön. jag vet inte om jag tycker bra eller dåligt om snöns återkomst.
men visst - vem vill inte ha vår. jag vill ha vår. och inte en snöig vår. nej tack.

jag har varit hos moster och barnen idag. ismael låg uppe på sitt rum och sov. han hade somnat till en film. han låg på golvet med huvudet lutat mot sängmadrassen - och med en hand i blöjan. älskade pojk.
och den lilla vaknade precis när jag kom. han klättrade runt och ville bara äta hela tiden. och så underbart han skrattar - och han skrattar mycket.
mina älskade guldpojkar.

sen följde jag med mamma hem och fick lite middag där. och prat och kattmys.
och när jag skulle gå så fick jag lite mat med mig hem. en ost, en paket färsk pasta och en semla. och så ett fint litet skärbräda med två färgglada abborrar på. den hamnade på en vägg i köket.

och nu är jag hemma. fikat min semla framför tvn. funderar starkt på en kopp kaffe. önskar att klockan kunde gå lite snabbare - vid klockan 20.00 är det antikrundan på tvn och då får jag ta min kvällsmedicin. och jag skulle behöva den där lyrican nu på direkten. det är oroligt inuti och jag avskyr kvällsångest. det är den värsta ångesten. jag känner mig så låst på kvällar och nätter, så begränsad.
orkar inte förklara var jag menar. vet inte ens om det går att förklara.

och så lyckades jag komma ihåg att boka tvättid till helgen. så på lördag är det jag och tvättstugan nästan hela långa dagen. blir inte så mycket tvätt om jag tvättar en gång i veckan. det är alldeles lagom. plus att jag gillar att tvätta. jag gillar det rätt mycket faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Tomjohanna

Hello admin, nice site you have!

2011-04-28 @ 14:25:04
URL: http://tomjohanna.blogsmile.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0