tiden.


jag längtar efter mörkret. tända ljus och vira in sig i filten. dricka kaffe och drömma sig bort.

det är psykolog på torsdag igen och jag förbereder mig redan nu. jag går igenom alla dammiga tankar och försöker hitta nya vinklar. men det mesta förblir detsamma. typiskt.

det är märkligt och fascinerande hur ett ord som framtid kan skrämma ihjäl en. jag tänker inte i dåtid, nutid och framtid. det är omöjligt. jag lever i en ständig förändring och förflyttar mig genom tiden helt okontrollerat. på gott och ont tänker jag. jag glömmer dig så småningom.

Kommentarer
Postat av: Lo

Här är en till som inte kan tänka framtid.

Knappt nutid. "Framtiden" kan jag inte lita på för fem öre.Eller ha tro på att den finns.

Den är bara så skrämmande, precis som dåtiden och ofta nutiden.



Men den kommer ju ändå och man får ta den en dag i taget. Det man klarar.



Kram

2011-12-14 @ 19:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0