living the no 'poo life.


och så var håret tvättat. det har hållt sig rent och fint sedan den 27 november. bara sköljt igenom det med vatten några gånger. men ikväll var jag tvungen att tvätta igenom det plus skölja med citronsköljen. det började klia något otroligt i hårbotten tidigare idag.

någon gång i framtiden blir det att gå över till wo (water only) till hundra procent. men jag är snål och vill använda upp mina produkter från the body shop innan dess. och mellan mina få hårtvättar fungerar det ju ypperligt med bara vatten.

och snart är det dags att göra en ny sats med kokosdeo. den är snart slut och den fungerar verkligen. kokosoljan jag använder luktar ingenting och därför luktar jag noll under armarna även när jag svettas som mest. men nästa gång funderar jag på att köpa extra virgin coconut oil - bara för att den luktar svagt av kokos. inte konstgjord kokosdoft, utan riktig.

alldeles strax en stor kopp kaffe. koffeinfritt förstås. jag tänker kämpa för sömn.

Kommentarer
Postat av: Lo

Jag tror på det där med water only.

Har läst för länge sedan att håret till sist inte blir fett alls. Men när det börjar klia så förstår jag att du tvättade det.



Intressant med dina naturprodukter. Kokos-deo låter inte dumt alls.

2011-12-07 @ 11:25:53
Postat av: therese

Hej tjejen!

Jag har precis startat en Faceook grupp för alla oss som är nyfikna på, eller redan kör No poo/balsammetoden. Gilla gärna sidan och bidra med dina erfarenheter, tips och bilder!

https://www.facebook.com/pages/No-poo-H%C3%A5rv%C3%A5rd-utan-schampo-och-naturlig-hudv%C3%A5rd/139622872814010



Kram Therése

2011-12-08 @ 12:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0