kortfattat.


på bussen pratade tre underbara tanter om hur allt är vansinne; alldeles för många frisörer i hultsfred, fula och onödiga husbyggen, skog som skövlas och dåligt placerade busshållsplatser.

annars har dagen varit bra. arbetsterapeuten är helt fantastisk. om två veckor ska jag få testa ett bolltäcke här hemma i några veckor. och snart börjar jag i en aktivitetsgrupp som ska hjälpa en att bryta isolering, träffa människor och få lite vardagsrutiner. jag är sjukt pepp. och även där fanns det en fantastisk arbetsterapeut.

och jag fick några timmar på stan tillsammans med arlene. det var sjukt fint.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vad är ett bolltäcke?

2011-09-01 @ 21:12:01
Postat av: Jackie

sv; åh. det är "hjälpmedel" som kan hjälpa mig att slappna av, dämpa ångesten och ge mig lite kropps"kontroll". det är ett täcke med bollar i och det är rätt tungt, så en känner sig omsluten och trygg. kedjetäcke ger samma effekt, fast det är kedjor i täcket, ist för bollar.

2011-09-01 @ 22:18:08
URL: http://sockerkyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0