the moon asked the crow.


idag är en sådan dag då bara cocorosie duger som musik.

annars en långsam start idag. låg kvar länge i sängen med boken. boken som är ganska seg - men den känns så värd att läsa färdigt, så jag fortsätter. och siri kom och la sig en stund på ena kudden. och så låg vi där och bara var i varandras sällskap. hon är så fin den katten.

ska promenera till willys idag. behöver fylla upp skafferi och kylskåp. och det är så fint väder - så att be om skjuts känns uteslutet. nu kan jag visserligen inte handla allt på en gång. men då är det ju bara att promenera upp dit imorgon också - och handla resten av det som behövs. helt enkelt.
ska möta upp mamma på willys efter att hon har slutat jobba - så därför känns det hela som en enkel uppgift. jag slipper vara ensam bland alla otäcka människor. och så får jag sällskap hemåt.

jag har lugn i blodet och i andetagen. förhoppningsvis så håller det i sig hela långa dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0