som dig min döda lilla blomma.


ja - rastlösheten bidrog till att jag städade hela lägenheten. har dammsugit och torkat golv. bäddat med rena sängkläder och skurat badrum. nu är det bara disken kvar - och den tar jag tag i så fort vattnet har svalnat lite.
har precis gjort mig ännu en kopp kaffe och roat mig med att skicka efter en massa gratisprover på kattmat.

jag satt ute på balkongen tidigare och började planera för vårens och sommarens plantor i huvudet. ska få frön från både tagetes och blomman för dagen (se bild) av mamma - så de två vet jag ska få bo på balkongen. sen funderar jag på kanske tomater och lite örter. självklart några pelargoner - sen vettefan hur mycket mer jag får plats med. har ju inte den största balkongen i stan direkt. men det kommer bli superbra och jag längtar.



ångesten håller sig på hanterbart avstånd, peppar peppar, och jag ska fortsätta dagdrömma lite. sirikatten sover så gott här bredvid mig i soffan - kanske ska jag tränga ner mig bredvid och andas i takt.

Kommentarer
Postat av: hanna

konkreta dagdrömmar är himla bra och gör livet lite lättare.

2011-04-13 @ 01:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0