orkaner oceaner bananer.


tankeverksamheten har avstannat. sängen lockar till tusen. men ändå sitter jag kvar här i soffan. det blåser fan utanför och jag får obehagskänslor i kroppen. tänker att mitt inre låter så - fast innanför. egentligen hör inte ens jag vad som pågår i det innersta.
morgondagen är helt fri. inga planer och det innebär att jag nog och antagligen kan sova avslappnat. då stressar jag inte upp mig och nojar inte över att klockan ska ringa och väcka mig. jag är besatt av att sova. får ångest över alla minuter jag går miste om när jag inte kan somna. och speciellt om jag ska upp dagen efter. då hamrar paniken och det innebär ju att jag absolut inte kan somna. alla härliga onda cirklar som utgör min vardag.

jag lovar sirikatten livet tusen gånger om dagen. och jag tror på det.

Kommentarer
Postat av: Lo

Jag är likadan när det gäller sömnen. Behöver den ju så väl. Avskyr att ha en klocka som jag måste vakna till.Väldigt stressande.



Brukar också säja till min katt att allt kommer bli bra. Hon bara spinner och är här och nu, vilket jag inte kan.

2011-04-09 @ 09:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0