nästan som kärleksbrev.


alltså - idag fick jag ett paket på posten. en massa my little ponys. fatta glädjen. och det var finfina ulrika som skickat paketet. tusen tack. satt länge i soffan och bara tittade på dem. även sirikatten var intresserad. hon klev omkring på dem och luktade. några av dem ska iväg på ponyspa och några andra hamnar direkt i hyllan. frågan är bara hur jag ska få plats med dem. får organisera om i mina proppfulla bokhyllor. och investera i ett ponyskåp med glasdörrar. det kommer passa perfekt i hallen. mmm - härliga nörderi.

gick till moster en sväng. mamma skulle stanna förbi där efter jobbet och lämna av kattmaten hon köpte åt siripiri. så det blev en snabbfika och så lite mys med minstingen (som snart fyller ett år) - den stora pojken låg uppe och sov. de är så fina mina prinsar. utan dem skulle det mörka vara kolsvart.

nu är jag hemma. har gett siri lite mat och hoppas på att hennes elaka mage blir bättre. hon är gosig och busar som vanligt. så jag är inte särskilt orolig över att hon är sjuk. vilket känns skönt - för hon är den bästa som finns och jag skulle inte palla om hon blev sjuk.
planterade mina luktärtsfrön och har ställt ut krukorna på balkongen. hoppas att de kommer ta sig. och - fick ju ett kuvert med fröer på posten också. även där var det ulrika som skämde bort mig. tänk så fina människor det finns. det är helt galet att de dyker upp i mitt liv. en känner sig riktigt bortskämd emellanåt.

ångesten far runt i kroppen och jag känner mig trött i huvudet. kan ju bero på att sömnen i natt inte varit särskilt jämn. har vaknat flera gånger och genast kollat så att sirikatten mått bra. och så inte kunnat somna om igen. så jag har läst en hel del. men tanken är väl att jag ska komma i säng rätt tidigt ikväll. i morgon blir det nämligen en tur till vimmerby för att träffa psykologen. och sen tillbaka hit och gå på torget med mamma, moster, barnen och syster.
ska ta min kvälls-lyrica nu - för jag orkar inte ångesten. den svider och river och bakom ögonlocken finns han. tycks aldrig bli fri från hans spökerier. förbannade äckelgubbe.

kärlek till er som läser och till er som kommenterar då och då. det peppar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0