my little pony-freak.


fick frågan om jag inte kunde blogga lite mer om mitt mlp-samlande. så - jo visst.

jag tror att jag har samlat i dryga två år. jag började med att samla på porslinsmuggar med my little pony på.
men sen började jag sakta samla på ponies också. och jag antar att det är för att det är sådan nostalgi kopplad till dem - plus att de är så himla fina och det finns ju hur många som helst. nu för tiden samlar jag främst på baby ponies. och helst från första generationen (g1) och andra generationen (g2). det finns en hel del generationer; g1, g2, g3, g3.5 och de som precis har börjat säljas i affärena som kallas g4.

här nedanför har jag tagit en från varje generation och fotat tillsammans. jag hade tyvärr bara baby ponies från första och andra generationen. men här kan ni iaf se skillnaderna mellan dem.



den senaste tiden har mitt samlande legat lite på is. mest för att jag några speciella ponies jag vill ha - och jag väntar hellre tills jag får tag på dem, än att köpa ponies bara för att.
bl.a. så försöker jag mig på att skaffa en baby katie-armé - vilket betyder att jag vill ha så många av henne som möjligt. just nu har jag två stycken - så det går lite sakta.
och varför just baby katie - jo, för att hon har en katt som symbol. så enkelt är det. kattfreak som jag är. och så är hon så fin i sina färger också.



det här får räcka för den här gången. men om ni inte riktigt vågar er på att samla (för tydligen så anser väldigt många att det är barnsligt att samla - pfft) så kan ni kolla in två mlp-forum.
de finns länkade här till höger - druvdalen (ett svenskt mlp-forum) och så MLParena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0