böcker böcker böcker.

att läsa är bland det bästa jag vet. mina böcker är en prioriterad inredningsdetalj. och jag vill inget hellre än att dela med mig.

  • sofia åkermans bok "för att överleva - om självskadebeteende".
    jag personligen har varit självskadare från och till sen jag var runt 16 år. och den här boken riktar sig till såväl drabbade som anhöriga, skol- och sjukvårdspersonal, studerande och andra som vill ha information om hur en bäst kan förstå och hjälpa någon som skadar sig själv.

  • sofia oksanens "baby jane".
    sofia oksanen överhuvudtaget är en fantastisk författare, men den här boken är helt klart min favorit.
    den handlar om piki, berättarjagets älskade, som isolerar sig i sin lägenhet. hon lider av panikångest och kan inte ta hand om ens de enklaste praktiska göromålen.

  • charlotte roche "våtmarker".
    den här boken är nog den mest fascinerande och samtidigt den äckligaste bok jag någonsin läst. men den måste läsas! handlar om artonåriga helen som hamnar på sjukhus efter att ha skurit sig under intimrakning. hon måste opereras, och kirurgen passar också på att ta bort hennes hemorrojder.
    redan från början byggs bilden upp av en människa med extrema böjelser - eller handlar det helt enkelt om en ovanligt utlevande kvinnlig sexualdrift?

  • johanna nilsson "janis den magnifika".
    jag har nog läst johannas alla böcker - och de är verkligen fantastiska allihop. hon är fantastisk!
    janis har stulit sin brorsas bil och är nu på väg norrut. hon är sjutton år och har inget körkort. hon letar efter det ultimata, det som hon och emelie sa att de skulle hitta tillsammans. men emelie svek och gjorde allt det där hemska. eller var det janis som svek?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0