kvällsredogörelse.


mamma ringde och var helt panikslagen; katten mozart hade rymt och varit borta i en timme. lilla mamma. hon kan inte sova om någon av innekatterna är ute lösa. knappt att hon kan sova när utekatten är ute om nätterna.
men. jag drack upp mitt kaffe och cyklade iväg. såg ingen katt. hörde ingen katt.
åt godis och kikade ut då och då. ingen mozart.
efter mycket om och men så lät han sig lockas in med hjälp av räkor. mozart älskar räkor.

jag tackade för mig. plockade med mig äpplen, saft och ett askfat hem. tack mamma.
nu sitter jag här. med smutsigt hår och grus i ögonen. får väl bli en dusch. kommer inte gå med på att gå upp extra tidigt innan antabusshoten imorgon bara för att duscha. never.

och jo - min rosa fina dingeldangel-grej låg på golvet när jag kom. sirikatten leker visst rövare även när hon är ensam. och eftersom jag är sjukt förälskad i min dingeldangel-grej så får den stå högst upp på skrivbordshyllan. tillsammans med min söta plastkamel. loppisfynd båda två. men ja. min katt har tydligen ingen respekt för mina känslor.
men puss på sirikatten. puss på er. puss på mig.



Kommentarer
Postat av: Josefine R

Puss på dig! <3

2010-10-05 @ 21:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0