kaosnätter och halsont.


halsontet kom som ett brev på posten. eller ja. jag vaknade mitt i natten och där var det; halsontet. fy fan.
tätt efter kom rinnande näsan och smärtan bakom ögonen. men välkommen då - förkylningen.
men.
jag är rätt säker på att det är de två snoriga favoritbarnen som har smittat mig, så jag är nästan gladeligen förkyld. nästan. jag njuter ju inte direkt.

koffeinfritt snabbkaffe är en hit. jag kan dricka kaffe hur mkt jag vill under de vakna nätterna. kanske inte smakar smaragder. men en hit. lätt.
och de vakna nätterna tycks vara rutin vid det här laget. vaknar av ångest och måste lämna sängen i ren panik. jag vaknar även ofta av att jag sitter på sängkanten och hyperventilerar. det kan inte vara bra.
men antar att jag får välja när dalarna och topparna ska dyka upp. i vaket tillstånd eller när jag sover. eller ja. jag har knappast valt. det blev så.

jag vill ha fredag. så jag kan lufta med olov. det går så bra för mig där nu för tiden. ♥ jag har inte bråttom och jag har inte heller något tålamod. jag vägrar bara vara tyst. jag pratar med mina egna ord och det är en sån jävla häftig känsla. äntligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0