jag har mera tålamod än vad du har hårda ord.


en sömnlös natt i älskade vännens soffa. antagligen anledningen till att dagen har varit som en seg gröt.

dagen började med antabus på hälsocentralen. som alla andra fredagar.
hämta ut zopiklon på apoteket.
tåg in till grannstaden - psykologtid. som alla andra fredagar.
lämna över medicin och få medicin delad i den röda dosetten.
sen sova en stund i väntrummet. kunde inte vara vaken. frågade t.o.m. i receptionen om de hade något kaffe kvar från deras förmiddagsfika. men icke.

olov kommer och hämtar mig.
fyrtiofem minuter samtal. shit. idag var det tungt. så förbannat jävla tungt. vi rörde vid det förbjudna och jag blev så förbannad att jag skrek. något som händer rätt sällan. kanske alldeles för sällan.
vill inte att nästa fredag ska komma.

det blev sängen direkt när jag kom hem. ingenting fungerade. hela min varelse hade lagt av. vackra svarta siri gjorde mig sällskap i sängen. vi pratade en stund innan vi somnade. 


pappa sa något idag som oroar mig. kan inte skaka av mig det. ändå vet jag ingenting. han ville prata ensam med mig om det. kanske måndag tisdag.
vill inte att måndag tisdag ska komma.





skrivna ord finns kvar för gott. det du säger bleknar bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0