en oktober-onsdag.


oktober är snart slut. har året gått fort eller har det varit långsamma månader. kan inte riktigt bestämma mig.
men det har varit ett händelserikt år. många milstolpar som har satt spår i min historik. vissa saker finns på papper. andra saker delar jag bara med mig själv. och ibland med de närmaste. de som går bredvid mig.

läkartid är bokad. inte på öppenvården. hälsocentralens läkare får hjälpa mig med kaossömnen. kan inte fortsätta så här. sova hela dagar eller sova ingenting. det fungerar inte. jag behöver rutiner och jag bör ta mina mediciner regelbundet. och kan jag inte få ordning på dygnen - då faller alltihop. allt jag har börja bygga upp.
orka kravla tillbaka på ruta ett igen.

har haft en nästan-heldag med nicole. efter antabusen på hälsocentralen så cyklade jag hem till favoritbruden i stan och fick kaffe och salta kex. vi skrattade mycket och väntade väntade väntade på bättre tider.
en fika på konditoriet och sen kom regnet. vi promenerade hem till sirikatten. jag fortsatte skratta. ibland rätt hysteriskt. helt klart sömnlöshetens fel.

nu efter ett bubbligt bad är jag inte särskilt piggare. men varm om kinderna och blöt i håret.
ingen idé att tant-sova. jag sparar det till natten och hoppas på det bästa. det blir läsk snus bok och sen kanske tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0