ignorerad av john blund.


låg där i sängen och läste en stund. kände mig faktiskt ordentligt trött. ögonen rann när jag gäspade och det var svårt att hålla boken. så jag la ifrån mig den. släckte och vände mig om.
sen bara ligga där - stirra ut i mörkret. en svart liten pälsvarelse bredvid. som spann högt och som krävde kel och uppmärksamhet. kärlekskatten siri.
låg där ett tag. men åh. så himla rastlös i hela kroppen. blev att tända lampan igen och hämta ett glas juice.

och nu. det blev datorn och det där glaset med juice.
alla hjärnspöken och ångesttroll - stick härifrån. lämna mig och mina kvällar/nätter ifred. schas!

köpte flera billiga pocketböcker i ullared - bl.a. den dagen min dotter blev galen av michael greenberg.
har läst cirkus en tredjedel av boken. men jag gillar den.
det finns ju massvis med böcker skrivna av den som själv är/har varit sjuk. men inte så ofta en ser en bok som är skriven av en familjemedlem - i det här fallet pappan. det finns en undertitel på boken; en pappas berättelse. och den här pappan verkar vara ärlig och öppen i sitt språk.
hoppas på att boken blir en av dem som står i kö för att bli lästa igen. de där böckerna som en kan läsa flera gånger om - och slungas in i den direkt, varje gång.

nu - ladda över lite bilder från kameran till datorn. sen får det banne mig bli sängen. tvättstugan väntar imorgon, så jag kommer behöva min sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0