ingen sömn. istället suktande efter nya böcker.


det där med att sova en stund hos mamma var nog en dålig idé. för nu kan jag inte somna. trots sömntabletter och insomningstablett. varför arbetar kroppen emot mig. sluta genast med det kroppen. jag skulle faktiskt behöva sova. har varit dåligt med nattsömn den här veckan.
köpte en ny bok idag när jag ändå var i vimmerby; hälsa henne att hon ska dö av jasmine kara. började läsa i den förut när jag la mig i sängen. nu har jag läst halva. och tappat koncentrationen. hade ju, som sagt, tänkt att jag skulle kunna somna. men icke.
boken skrapar mest på ytan. men jag gillar hennes berättelse. människors berättelser är ju något vackert i sig. hur fula och skadade berättelserna än må vara. jag läser och lyssnar gärna.
även de ljusa berättelser är välkomna. så hit me med boktips. en kan aldrig läsa för många böcker. än mindre ha för många böcker hemma.

mamma och jag beställde faktiskt lite böcker innan idag när jag var hos henne. är väl från henne jag har fått mitt bokmissbruk i guess. jag beställde en till mig själv och en till mamma som hon ska få i julklapp, en som hon själv fick välja ut. sen beställde mamma en till sig själv.

och boken som jag beställde till mig själv var VALERIE SOLANAS - SCUM MANIFEST.
yeah. den finns äntligen i lager igen. var några år sen jag läste den, och då lånade jag den på ett bibliotek. men nu, nu får jag ett alldeles eget exemplar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0