när ska det bli inne att vara som jag.


nyss hemkommen från mamma. ätit sibylla-mat och umgåtts med katterna.
promenaden hem var kort - men så skönt att få lite tid för sig själv. lite småregn som faller och mörker utanför lyktstolparnas sken. tusen dyngsura löv ligger på marken också. ikväll trivs jag i höstens sällskap.

gårkvällen spenderades i soffan. nicole var här. vi maxade på dokumentärer om seriemördare. intressant och mucho fascinerande. favoriten är ju iofs fortfarande aileen.
hjärtevännen sov över och tant som jag är så somnade jag tidigt. men fint att sen vakna tidigt på morgonen och ha en vän som sover sött i soffan.
jag tände sänglampan och läste i boken. kelade lite med katten som precis som jag hade vaknat till.
sen somna om.
och när jag sen vaknade igen - då var nicole vaken. kaffe cigaretter och hundprat.

nu är det skönt med en tyst lägenhet.
ska plocka undan - tycker om ordning nu för tiden. ska kanske ta att diska upp den lilla disk som finns. mest för att sysselsätta mig. ännu är det för tidigt för att lägga sig.
kvällsmedicinen tas vid klockan 20.00 - så jag får minsann vara uppe ett tag till. ett varmt bad vore ju iofs inte helt fel. sen nattmedicnen vid klockan 22.00 - då får en hoppa i säng och läsa. yey!

nä blä.
det här inlägget känns bajsnödigt. vet inte vad jag vill med allt strunt jag skriver. är lite karusell i huvudet. inte van vid så här mycket socialt i sträck. jag och tankarna är vana vid mycket ensamtid - tillsammans med sirikatten. hon ligger här bredvid tangentbordet. hjärtat.
pussgodnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0