loppis-poppis.


om sisådär fem minuter tar jag min zopiklon och lägger mig i sängen med den nyss påbörjade boken maskrosungen av sandra gustafsson. hittade den på loppis för en femma.
det är verkligen idioti att inte köpa böcker på loppis. alltför många böcker kastas eller står bortglömda i en dammig bokhylla. lika gärna som jag kan fastna i en bokhandel så kan jag fastna på loppisars bokavdelning.
och sen hittar jag många bra och billiga böcker på loppis också.
varför inte återanvända böcker som nästintill kostar gratis - i stället för att betala hundralappar för nya exemplar.
och om det är en ny bok som jag bara måste ha på direkten så väntar jag oftast till den kommer ut på pocket.
eller så har jag turen på min sida - och då hittar jag faktiskt purfärska och nyutkomna böcker på loppis. så är det.

så fy på er som inte bokfyndar på second hand. överhuvudtaget ni som bojkottar loppisar/second hand-butiker; SKÄMS!

nu var det iofs inte alls meningen att det här inlägget skulle handla om böcker. tappade visst fokus.
egentligen skulle jag bara skriva något kort och sen säga godnatt.
så - godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0