hej då helgen.


så var det måndag igen. helgen gick alldeles för snabbt. fastän den har varit fylld av kärlek och mys tillsammans med arlene. kom hem igår kväll och det var faktiskt väldigt fint att få vara hemma hos sirikatten igen. även om helgen har varit så fantastisk - så har jag saknat lillkatten oerhört mycket. jag är inte alls van att vara ifrån henne.

hon har sovit tätt intill mig hela natten. men trots det så har jag sovit väldigt oroligt och vaknat ofta. några gånger vaknade jag av att ångesten tog stryptag. ogillar att vakna upp och känna hur hjärtat skenar och hur luften tycks vara slut.
jag lämnade sängen strax efter sju. orkade inte kämpa emot sömnen längre. så det blev kaffe och cigg på iskalla balkongen.
jag avbokade tiden på hälsocentralen idag. orkar inte ta mig utanför dörren idag. nattens äventyr sitter kvar i kroppen. vill bara vara hemma och ta det lugnt. ha sirikatten nära och läsa nedbäddad i sängen.

har ett måste idag dock; boka tvättid. hoppas på att det finns tid imorgon. för på onsdag SKA jag ner till hälsocentralen och ta min antabus.
börjar jag släppa efter för mycket, då faller allt. en dag, som idag, är okej. men inte två gånger i rad. jag gör det här för min egen skull - och jag tänker inte ge upp det. jag har kommit så pass långt nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0