ännu en anonym kommentar.


Anonym
om ingen hör dig eller ser.:
Nu tänkte mer på människor som "mår dåligt", inte specifikt på flator som bor i skogen :). ´(Alltså psykiskt dåligt.) Ofta när jag läser liknande bloggar som den här får jag just "men-för-helvete-klipp-dig-och-skaffa-ett-jobb" - känslan.
Jag tänker här kämpar man på, betalar så in i helsike med skatt, jobba röven av sig på ett dåligt betalt jobb för att kunna ammortera på huset... Medan det sitter folk och mår såååå dåligt och får pengar för att lägga av en fjärt typ...
Jag tänker att det är väl bara att rycka upp sig! Sluta tycka synd om sig!
BARA GÖRA DET.
Jag tror att många tänker så.

Kommentarer
Postat av: Rosanna

Vilken jävla idiot. Fan, en vill banka skiten ur personen. Vilket jävla liv har du då anonyma cooling som hänger på okända bloggar för att få ur dig din ilska över ditt jävla skitjobb och din jävla ointressanta Svenne-vardag.

Dra åt helvete jävla kunskapsbefriande svinfan.



Gemet - dig tycker jag om i alla fall<3

2010-11-11 @ 22:28:31
Postat av: Josefine R

Alltså. Egentligen vill jag inte lägga mig i sånt här. Det känns så meningslöst. Men vissa saker stör mig. Hur kan man se på psykisk sjukdom som att det bara är att sluta tycka synd om sig och rycka upp sig? Allvarligt? Så för att det inte syns existerar det inte på riktigt? Det är knappast så att man är "lite ledsen" om man är sjukskriven för psykiska problem. Det är så enormt mycket större än någon "frisk" person kan förstå. Tror jag. Jag är "frisk" men möter psykiskt sjuka personer dagligen, i mitt yrke. Tro mig, de vill inte leva som de gör. Det är ingen image, det är verklighet.

2010-11-11 @ 22:50:39
Postat av: Anonym

Att jag säger att jag tänker så stundtals gör inte att jag menar att det är rätt eller bra.

Jag svarade på ett blogginlägg där skribenten så vitt jag fattade det uttryckte en önskan om vad man "såg" när man läste bloggen. Hon publicerade det, tillsammans med en trevlig kommentar. Jag kommenterade igen, för att förklara igen.

Hur jag tänker. Hur jag inte kan låta bli att tänka.

Och du Rosanna, vad har du själv för liv som hänger på okända bloggar och retar upp dig så mycket att du vill "banka skiten ur" (för dig) okända personer? Om inte jag borde kommentera, varför gör då du det?

Och angående min ointressanta svenne-vardag så ser den väl ut som de flestas. Surprise, de flesta går till ett jobb de anser är för dåligt betalt, stirhandlar, ammorterar på hus...



Förresten undrar jag vad ett skitjobb är? Det hör nämligen inte till min natur att kalla jobb för "skitjobb", jag jobbar hellre på ett "skitjobb" än lever på socialbidrag. Om man anser att vissa jobb är "skitjobb" så delar man nog inte den uppfattningen, men visst vore det skönt att kasta in handduken och låta andra betala ens uppehälle, mmmm underbart!

2010-11-12 @ 20:57:44
Postat av: Emma Andersson

en sån där människa som aldrig mått dåligt. som bara lipat för en liten snor talle i näsan. fuck såna människa!

2011-10-23 @ 02:08:33
URL: http://emmautanh.blogspot.com
Postat av: Alltså...nu för i helvete!!!

Att säga att vi sjukskrivna sitter om dagarna och inte gör något och pillar oss i naveln och får in pengar och det är du som bidrar till det. Du är inte ensam i sverige om att jobba så att du vet. Plus vi får inte så mycket i bidrag. Och det är inte från socialen om du tror det. Så läs på lite innan du öppnar käften lilla gubben. Nr du blir gammal och behöver hjäl ska vi som jobbar med det då säga att "näh han gör ju inget för samhället så han struntar vi i". Om du så vackert vill veta så får jag ca 6000 kr i månaden och min pojkvän 4000 kr i månaden. Det blir 10 000 i månaaden tillsammans. Och då är vi två stycken. Men om du skulle kunna tnka dig att byta så varsågod. Jag skulle inte vilja hellre än att jobba n att vara sjukskriven. För jag vill inte må dåligt. Jag vill inte vakna varje morgon med ångest och inte veta om jag får LPT (slå upp det i ett lexikon om du inte vet vad det är) pga att jag kanske säger "fel" saker till min kontaktperson så att hon tolkar det som att jag är i ett skov. JA jag har bipolär. Det r en kronisk sjukdom. JAg kommer alltid ha den. Och det r jag fucking ledsen för. MEN för det kan jag bli så pass "frisk" så att jag kan jobba. Men inte på många år. Men som sagt vi kan byta? Om du vill? Om du orkar med att doktorerna drycker ner tabletter som gör att du blir likgiltig och inte vet var du är eller vem du är bara för att få stop på att man försöker ta livet av sig. Men det vackra ordet jag har att säga till dig är FUCK YOU. Läs på lite din jävla svensson innan du hoppar på folk. Inskränkta jävel!!!! Jackie fortsätt kämpa. ven att jag har varit elak mot dig. JAg ber om ursäkt. Jag raderar mitt inlägg på min blogg om dig och N. Kram

2012-10-14 @ 08:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0