20.47


fortfarande varm och russinskrynklig efter badet. hade tålamod att ligga i en halvtimme iaf - så jag hann läsa ut min bok (den dagen min dotter blev galen av michael greenberg). kvällsmedicinen tog jag innan jag la mig i badet och nu känns det som om att jag bara sitter och väntar på att kunna ta nattmedicinen, så att jag kan lägga mig.
är inte alls på humör. men är heller inte på dåligt humör. bara vill inte och orkar inte vara vaken längre. den här dagen känns bara dryg och långsam just nu.

sen blir jag triggad av alla möjliga konstiga saker. hittade profilsidan (facebook) som tillhör en av vårdarna på psyk.avdelningen som jag låg inne på i somras. vips - ett klägg av ångestmassa bara omslöt mig. tryck över bröst och tyngd på mina axlar. blir inte klok på mina svängningar.

imorgon ska jag (jag måste nästan) ta och cykla till willys. det lilla matförrådet börjar ta slut. behöver mer digestivekex bland annat.

men nu - vänta på att klockan ska närma sig 22.00 med raska steg. då ska jag ta min zopiklon i luften - när jag kastar mig i sängen.
och börja läsa i en "ny" (loppisfynd) bok; de galnas hus av karin fossum. den verkar faktiskt väldigt bra. och på senaste tiden läser jag mest böcker om psykisk ohälsa. sen om det är biografier, romaner eller faktaböcker - spelar inte så stor roll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0