min onsdag.


jag orkade ta mig upp ur sängen och promenera till hälsocentralen för att blåsa och ta antabus idag. yey!
har sovit dåligt hela natten - trots att jag somnade rätt tidigt. har vaknat flera gånger under natten och sen inte kunnat somna om. har börjat vakna av ångest igen. det är bland det värsta jag har varit med om. och jag vet inte vad jag ska göra för att slippa det.
kan inte/vill inte ta mer sömnmedicin och jag orkar inte byta mediciner igen.
försöker att inte sova något under dagen. men det är svårt - eftersom jag är så himla trött. en ond cirkel är vad det är.

men men.
köpte två ljusslingor på konsum. en med stjärnor som hänger ner - som ett litet stjärnregn. den hänger i köksfönstret. och den andra var en vanlig ljusslinga - den hamnade bredvid dörrposten i stora rummet. älskar att vara omgiven av små ljuspunkter; smålampor och liknande. hellre det än en taklampa med stark ljus.
min taklampa tänder jag väldigt sällan och jag tänder den bara om jag behöver stark ljus.
mjukt och utspritt ljus är det bästa.

tog tag i att byta gardiner i alla fönster också. stryka och hänga upp.
fast det som tog tid var att välja vilka gardiner jag ville ha. men det blev svart- och vitrutiga gardiner i köket. och gula- och orangeblommiga gardiner i stora rummet. jag är nöjd. och katten har inte direkt protesterat.

och det där är min tolkning av julpynt - lite ljusslingor och "nya" gardiner.
ska lägga upp bilder, kanske senare ikväll eller imorgon.
nu blir det att värma mer glögg och försöka ignorera all jävla ångest som hamrar i bröst och mage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0