fortfarande ingen julkänsla.


nu är allt tvättat. var ingen annan som tvättade ikväll så jag kunde få alla sängkläder torra. så meckigt att ha dem hängandes i lägenheten. av någon anledning så stör det mig att ha stora saker som hänger över dörrar och över badkar. det räcker med den lilla torkställningen med kläder. det är bara mysigt.

har varit hos moster och älsklingspojkarna en stund. sen hem till mamma och slå in julklappar åt henne. jag älskar att slå in presenter - så jag gjorde det med ett leende.
men förkylningen gör mig lättirriterad, så jag stannade inte så länge. ville hem hit till min borg. vara ensam med slö-tv och en buskatt.

jag orkar inte baka ikväll. jag har ont i bihålorna och näsan rinner. halsen gör inte så ont längre. men kroppen är matt och jag har faktiskt ingen energi.
har varit dålig på att ta medicinerna i tid idag - så det har nog påverkat humör och mående det också.
ska försöka komma upp i tid imorgon istället. så kan jag baka innan det är dags att gå hem till moster.

snön vräker ner. det är så härligt tyst ute. ingen trafik och tjockt med snö som faller ner.
gör mig ingenting att pulsa fram. det värmer inuti faktiskt. plus att jag denna vinter faktiskt har både höga, fodrade och vattentäta vinterskor.
aldrig mer att jag gör en snöig vinter iklädd tygskor.

jag tänker på alla vackra människor som jag har i mitt liv. jag älskar er.
och ta åt er - ni betyder.
ingenting vore detsamma utan er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0