18.44


har varit på den sk livsstilsmottagningen idag. det gick bra.
till att börja med så ska jag promenera trettio minuter varje dag. plus komma upp klockan åtta och äta frukost på mornarna. det känns lagom att börja så. och sjuksköterskan tyckte att vi skulle börja smått.
det handlar ju om att vänja sig - inte att börja med orimliga saker och sen lägga av.

jag har varit hos fina nicole idag också. kaffe och prat. vi bytte lite julklappar med varandra. jag fick en termosmugg. lyckan! nu kan jag ta med mig en varm kaffe när jag går till tåget på fredagsmornarna.

det känns helt absurdt att det är julafton på fredag. jag har noll julkänsla. tycker mest att det känns jobbigt. jag har ansvar för julaftonsfikat. jag gillar ju visserligen att baka. men har inga grejer hemma. och orka släpa hem en massa mjöl och ägg från willys.
men jag måste ju baka. så jag får bita ihop. det är billigare på willys än konsum och så ska jag ju faktiskt ut och promenera varje dag. jag slipper inte undan. attans.

mitt mående är rätt stabilt. ångesten är hanterbar och jag försöker att hantera de mörka tankarna på ett konstruktivt sätt; ta ett varmt bad, skriva, pyssla här hemma, mysa med sirikatten, läsa...
och hittills har det fungerat. det peppar mig att fortsätta tänka bort rakblad och alkohol. att fortsätta hålla mig borta från alla onda (men lockande) cirklar.

det är juluppehåll från psykologen.
men den 30 december ska jag in och hämta två dosetter med medicin och sjuksköterskan har avsatt tid för mig - om jag skulle vilja prata en stund. det känns tryggt. hon är så fin. jag tycker om henne. trots att vi ses rätt sällan och då bara en kort stund.

nu ska jag fortsätta med ingenting. sitta i soffan med myskläder och de rosa fluffiga och varma sockorna.
kanske värma mig lite glögg.

Kommentarer
Postat av: Maria

men vad trevligt av sjuksköterskan. såna vill man ju bara ge en stor puss på kinden :) Har inte heller riktigt fattat att det är jul, trots julstimmiga barn och 4 luciatåg. Men imorgon ska jag hem iaf! Wii! Och då ses vi :D

2010-12-21 @ 22:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0